Jag kommer tillbaka starkare en vacker dag

Livet blir inte som man tänkt sig och ibland hamnar man på botten av botten och att ta sig upp känns meningslöst. Att vända blad, att avsluta ett kapitel i livet är aldrig lätt men jag har aldrig blivit så sårad i livet som jag blev förra året. Det har tagit mycket hårdare på mitt psyke än vad jag hade önskat. Fick diagnosen klinisk svår depression, klinisk svår panikångest och utmattnings symtom i Augusti 2021. Och där började skiten i livet bli mer och mer uppenbart och att vissa människor inte förtjänade att vara i ens liv. I början av November 2021 blev jag sårad, på en helt annan motta, som jag aldrig trott skulle hända, inte av någon man varit tillsammans med i mer än 1 år. En person man litade på och älskade.. kan orka sådan smärta att man inte vill leva, det är sjukt. Att inte känna sig trygg, att inte känna sig hemma. Att behöva utstå så mycket, det önskar jag inte ens min värsta fiende.

Jag har varit öppen med min depression och ångest, jag kommer inte öppna vad som skett men våld i nära relation, är inget jag trodde jag skulle stötta på. Det fanns aldrig på kartan, det händer andra, men inte mig.. Well, it did. Och det har verkligen satt sina spår.

Jag är inte längre i Sverige, jag lämnade min familj och min vänner för att komma bort, för att kunna börja om. Men det gick inte helt bra.. Fick ta bort den som hållit mig vid liv de sista året, min älskade häst. 

Helt ärligt så mår jag inte bra. Längtan efter att slippa smärtan finns där.. dagligen.. men jag har lovat att inte falla dit igen.. Panikångesten är svår att hantera, smärtan inombords är svår att sätta ord på. Sömn ska vi inte tala om, den enda gången jag sover en hel natt är  med kraftigare sömntabletter men av de blir jag dåsig och borta i huvudet dagen efter så det tar jag bara när jag vet att jag inte ska jobba dagen efter. 

 Jag tänker inte låta honom eller någon annan hindra mig. Jag vill inte låta det som hänt styra mitt liv. Jag kommer må bra. Jag kommer bli bra.. Jag kommer bli starkare.. Jag kommer bli bättre. Jag vet att jag kommer falla men jag vet att jag kommer resa mig upp igen och igen. Jag tänker inte låta demonerna i huvudet vinna. Jag tänker inte låta honom vinna! Jag vill gå vidare.. jag vill komma på fötter igen.. jag vill kunna lita på människor igen.. 

Jag kommer tillbka starkare en dag.. 

// Mickaela