Goodbye 2016

Hur ska man egentligen summera detta året? Vart ska man börja? Detta året har både varit bra och dåligt, det har verkligen varit en berg och dalbana. Jag gav upp en av mina största drömmar p.g.a. en väldigt stor smärta i ryggen vi äntligen fått reda på, av en kiropraktor men fler undersökningar och röntgen väntas. Jag har jobbat väldigt mycket och lärt mig väldigt mycket på så många olika sätt. Men även en del vänskaper har avslutats och ärligt är de rätt skönt.

 

Körkortet har även påbörjats och jag har kommit väldigt långt. Men att hitta tid till allt, jobb, kiropraktor, sjukgymnast, körning, pluggning, träning har varit frustrerande från och till men är så taggad på att förhoppningsvis ha körkort ibörjan av 2017, hoppas jag i alla fall.

 

Jag har mått upp och ner detta året, går till psykolog och ja, de är väl bättre än de varit men fortfarande långt ifrån okay eller bra men de går åt rätt håll. Jag har inte riktigt hittat mig själv utan hästarna och när man egentligen inte får hålla på vad varken hästar eller livräddning finns de inte mycket mer man är intresserad av, mer än att skriva – något som också går sådär.

 

Går även hos kiropraktor och sjukgymnast för att försöka fixa till ryggen och kroppen så man kanske kan slippa ha så ont som man har, men också kanske kan påbörja att bli havslivräddare, något jag kunde ha blivit men fick tacka nej till..

 

Under 2016 har jag suttit i sadeln 1 gång, och varit i ett stall kanske 3 gånger max. Har knappt haft något med hästarna att göra detta året och inte haft de problemen jag hade när jag var i stallet/red varje dag, sjukt tråkigt dock men de är som de är, tyvärr. Jag vill fortsätta kämpa och ta dem tillbaka, men jag vet också att det inte går för hälsans skull..

 

Jag har varit djurvakt, träffat några av mina bästa vänner i Göteborg och hittat på massor under dagarna där och jag är tacksam för dem. Har även varit på Falsterbo Horse Show, första gången på något år, riktigt skoj. Jobbat och jobbat har man också gjort.

 

Men även har man varit på begravning för en underbar person.. Min farmors kära lillebror, en av de trevligaste personerna i vår släkt gick bort i slutet av november.. Vila I Frid! <3 Detta året har alldeles för mycket personer gått bort, tragiskt. Fina skådespelare och artister man tyckt om och vuxit upp till har lämnat denna jord och det är verkligen tråkigt.

 

Jag har hittat på en hel del detta året, vet att allt inte går att skriva ner men även om detta året har varit en berg och dalbana är jag tacksam att jag lever och att jag fortsätter att kämpa mot mina inre demoner och fortsätter att försöka hitta mig själv. Planer för nästa år sprids och jag hoppas verkligen jag snart kan börja att träna igen, har alldeles för mycket energi över.

 

 

Jag hoppas verkligen att 2017 blir bättre än 2016, på så många plan! GOTT NYTT ÅR!

 

 // Mickaela