have a plan B

Har inte varit inne här på ett tag och skrivit, har varit för trött och för förvirrad för att skriva. Går upp 4 varje morgon och är hemma runt 18.00 då jag praktiserar från 07.00 – 16.00 hos hoppryttaren Niklas Arvidsson. Något som går bra, bortsätt ifrån att min hälsa inte är den bästa, men jag försöker.. Jag försöker stå ut och försöker göra allt rätt för mig och visserligen går det bra för mig där, får beröm osv. men jag känner mig inte längre hemma varken i ett stall eller uppe i sadeln :/ Jag har fått möjligheten att rida några fantastiska hästar, bland annat några tävlingshingstar och valacker. Är evigt tacksam att jag fick chansen att praktisera på denna gård, då jag lär mig så mycket mer än vad man egentligen gör i skolan samt jag får lära mig att hantera hingstar mycket mer, något inte lärarna var direkt ”glada” över, men det går super även om vissa är lite galnare än andra :)

Jag har fått lära känna nya människor och hästar. Jag har fått en ny upplevelse och jag som är otroligt blyg egentligen har inga problem med att prata med människorna på praktiken då alla är så härliga och trevliga samt väldigt pratsamma så man ”lär sig” och när man kommer in i rutinerna går det bättre. Ska jag vara ärlig, är jag hellre här än i skolan så är faktiskt skönt att jag har tre veckor kvar på praktiken innan det blir att börja packa och åka tillbaka till skolan.. och har en del funderingar angående skolan.. hoppas på att allt kommer bli bra men trivs jag inte, kommer jag följa ett råd som en vän sade till mig och hon har faktiskt rätt samt ska jag följa mitt hjärta. Oavsett vad som kommer hända har jag 279 dagar kvar tillsammas med hästarna, 279 dagar innan jag tar studenten och livet med hästarna är över.

 

Jag har framtidsplaner men hästarna finns inte längre i dem, något de inte har varit den senaste tiden. Jag bara hoppas allt allt kan gå som jag vill, men jag är så galet förvirrad att jag knappt vet vad jag ska göra. Den mer seriösa skolstarten påbörjas om tre veckor och jag vill verkligen inte tillbaka, har typ ångest över att åka tillbaka till skolan. Usch, jag hoppas allt kommer bli bättre denna terminen än vad förra terminen blev när jag kom tillbaka.. denna gången har jag i alla fall ett plan b, något jag ej vet om skolan kommer att ”acceptera/tycka om”.. men jag måste tänka på mig själv för en gång skull.. Trivs jag inte, mår jag ej bra får saker och ting ändras även om jag vet att en del människor ej kommer att bli glada för min plan, om den skulle komma i bruk. I alla fall, kommer åka tillbaka till skolan och se hur allt går, därefter får vi se..

 

Somethings is about to change, forever. But you will always have a special place in my heart!

 

// Mickaela