So excited

Så mycket att göra. Så mycket som ska läsas igenom och fixas inför sommaren 2018. Så otroligt mycket som behövs innan dess. Och en del som ska göras innan man börjar plugga igen den 8:e januari för att läsa 10 veckor matte och 10 vcekor kemi på distans så skolstarten i Australien i Juli kan bli bra. Och ovanpå detta jobba så mycket som möjligt.

Jag är så galet taggad! Nästa år kommer att bli mitt år, jag är redo för nästa steg i livet. Jag är redo att åka till Australien och ge gärnet. Jag är så galet taggad på att åka till landet som alltid legat mig väldigt varmt om hjärtat och att kunna kalla detta fantasiska land hemma för de nästa 3 åren, är mer än jag någonsin kunnat drömma om.
Jag tog en risk och skickade in ansökan till James Cook University i Australien, och inte trodde jag att lilla jag från Skåne i Sverige, hade en chans att komma in. Inte en chans att jag är smart nog eller har betygen.. men det tog en månad innan beskedet kom och jösses, tårarna rann.. av glädje. JAG KOM IN! Det är så galet sjukt! Jag kan knappt förstå det ännu, att jag verkligen kommit in och att jag ska göra allt jag kan för att bibehålla naturen och havet. Mitt älskade hav och djuren i det, är det jag sak kämpa för att rädda. Djuren som inte kan göra sin egna röst hörd, ska jag använda min röst för. Och jag kan inte vara mer tacksam.
 
James Cook University, Townsville, Queensland, Australia, kommer vara mitt hem i 3 års tid med start i Juli 2018. Jag kommer ta examen 2021. För första gången sedan studenten 2015 ska jag tillbaka i skolbänken på heltid, jag ska vidareutbilda mig och denna gången har det absolut inget att göra med hästarna och för första gången sedan jag släppte dessa fantastiska djur, ser jag fram emot livet, jag ser fram emot att lära mig nya saker, att utmana mig själv, att utvecklas, att träffa nya människor.. Men jag ser också fram emot att få en chans att hitta mig själv. Att bli människan jag är utan hästarna. För första gången sedan 2015, känns det okay att jag inte är en ryttare eller har något med hästarna att göra. Jag är redo för nästa kapitel att börja. Jag är så redo för ett nytt liv. Och det, trodde jag aldrig. Jag har fått en chans på miljonen, och det kommer bli grymt! Visst, det kommer vara jobbigt och förvirrande, läskigt men det kommer bli bra, jag känner det på mig! Det kommer vara jobbigt att lämna familjen, mina bästa vänner och min älskade hund, men dessa åren, kommer att vara värt det.
 
// Mickaela