Goodbye 2014 - Hello 2015

Bye 2014 And Hello 2015

 

Då har det blivit dags att ta avsked av ännu ett år. Ett år fullt av skratt, tårar, blod, svett, ilska men även glädje och lycka. Avtrillningar där man fått smaka gruset, tandställningen åkte av och såklart varken kan eller får jag glömma bort One Direction Konserten jag var på. En av de bästa dagarna i mitt liv, 17 Juni 2014 är en dag att komma ihåg, då man fick se ett av världens bästa band! Detta året har även innehållt sjukhusbesök som slutat med att man inte kunnat rida sista månaderna i år mer än kanske 6-7 gånger. Jag har fått äran att praktisera 5 veckor hos hoppryttaren Niklas Arvidsson och hans familj här hemma i Skåne – agerat hästskötare och ridit fantastiska hästar, sto som valacker som hingstar i alla olika åldrar, och jag har fått lära känna underbara människor som började på skolan i höstas, några som blivit mina fantastiska vänner. Jag kom tillbaka till Sveriges Ridgymnasium för att spendera de sista 1 och halvt åren som varit kvar i skolan tillsammans med hästarna innan jag slutar.

 

Träning som man har påbörjat har redan visat resultat och såklart ska man fortsätta med denna träningen i fortsättningen, speciellt om jag vill påbörja mina nya planer för näste år! Har redan på kort tid gjort framsteg och det går bara bättre och bättre!


Ett år fullt av spänning, ångest, stress är avslutad. Ett år som varit en kamp i stallet, på hästryggen, med mig själv och skolan. Knappt ett halvår kvar, det ska jag väl allt klara av trots allt. Jag har under detta året fått lära känna några helt fantastiska människor som blivit några av mina närmaste vänner. Vänner som alltid finns där och gör skolan till en bättre plats, som gör att det är värt att fortsätta.

2014 är numera över och det är dags att blicka framåt mot det nya året. Detta året har som sagt både varit gott men också ont, det har varit en kamp som i slutet har gjort mig starkare och mer motiverad. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag är väldigt taggad på att 2015 skall börja. En resa till London är bokad och den 9:e lyfter jag ifrån Köpenhamn, Danmark för allra första gången någonsin och äntligen skall jag få uppleva världen utanför de svenska och danska gränserna.

För 2015 har jag väldigt mycket planer, planer som kommer att innefatta att ett kärt kapitel i mitt liv kommer att avslutas samma dag som jag tar studenten, den 5 Juni 2015. Ett nytt kapitel kommer att tas sin början och jag kan med handen på hjärtat säga att mina framtida planer kommer bli oslagbara om dem går igenom! 

 

// Mickaela