Skrivtorka?

Skrivtorka, yes, de kan man nog konstantera att man haft. Tiden, orken, lusten att sätta sig ner och skriva har inte funnits, något som har varit riktigt jobbigt. Har inte kunnat sätta mig ner med skrivblocket och fatta pennan i hand för jag vet inte vad jag ska skriva. Detsamma gäller med tangenterna. Tusen tankar letar sig igenom mitt huvud från morgon till kväll, allt står stilla och jag är mer förvirrad än vanligt. Jag vet ärligt inte längre vad jag vill med mitt liv.
 
Det har alltid varit hästarna, tills för ett år sedan. Därefter lade jag ner all energi på livräddning, något jag älskar och vet att jag skulle passa bra till - men där är de bara ett problem och det är min kropp och smärta.. Sedan har alltid författardrömmen funnits, men just nu går de väldigt trögt på den fronten för jag inte kan skriva tillräckligt bra eller har tillräckligt mycket tid/tålamod att skriva, trots att jag älskar de och det gör mig lugn.. Sedan har vi ju sista saken ja skulle vilja, föreläsa, driva en organisation/blogg om mobbning och psykisk ohälsa, lättare sagt än gjort då mitt välmående är som en berg och dalbana för tillfället.
 
Det var riktigt bra ett tag och jag mådde bättre än någonsin men någonstans på den vägen glömde jag bort att stanna och tänka efter, och blev så trött och slut i kroppen igen. Blev sårad av "vänner" och gled ifrån andra vänner, tråkigt men sant. Idagsläget har man inte många vänner kvar, sorligt men sant. Men jag är tacksam för fina människor jag har i mitt liv, de är inte många men de är guld värda.
 
Jag ska bli bättre på att uppdatera och skriva. Motivationen börjar smått komma tillbaka, vilket är riktigt gott!
 
// Mickaela