Jag är bara jag..

JAG är bara en människa i världen, jag är bara den jag är, en 19 årig tjej med livet framför mig till att utbilda mig till vad jag än vill. Jag är en människa precis som alla andra, en människa som kämpar dag ut och dag in för att passa in, för att folk sak acceptera en som man är, för att jag själv sak acceptera mig för den jag är. Jag är en människa som gått igenom mycket under min livstid och mycket av de som hänt önskar jag att ingen någonsin ska behöva uppleva. Jag är en människa som försöker vända de negativa till de positiva, försöker se ljuset i mörkret, försöker se något bra i varje dag och i varje människa. Jag är en människa i mängden, en som inte försöker sticka ut eller vill bli behandlad annorlunda. Jag reagerar på saker jag önskar alla kunde reagera på, jag är en människa som vill hjälpa andra att må bra, för mår andra bra mår jag bra. Jag är en människa som älskar att se andra människor le och att få någon att må bra, den känslan är otroligt grym. Att veta att man gjort någons dag eller någons minut i livet bättre för en stund, den känslan kan man inte beskriva.

 

Jag är en människa folk aldrig sett upp till, en människa folk älskat att trycka ner, älskat att hata och förstöra, en människa som aldrig riktigt sagt ifrån förrens för ett tag sedan, en människa som försöker så otroligt mycket men som inte alltid kan uppnå alla krav eller mål.. En människa som inte kan hata någon för de onda dem gjort en, en människa som hellre förlåter än är förbannad. En människa som vill göra något gott i världen, vill göra en liten skillnad i någons liv under tiden man lever.

 

Jag är bara en liten människa som vill leva mitt liv precis som jag vill. Utan allt hat, alla onda ord, alla äckliga blickar, alla rykten, allt de som ingen bör höra eller se eller gå igenom.. Men tyvärr är det livets gång och det är bara att acceptera.. Man kan inte alltid uppnå alla människors krav på en och man kan inte alltid älska livet. Men bara för att livet är jobbigt eller orättvist betyder inte det att man ska förstöra för någon annan. Sluta upp med det, jag är så trött på det. Trött på sådant beteende att det är sjukt irriterande att jag knappt orkar lyfta huvudet och besvara det längre. Jag är en människa precis som alla andra, respektera att jag har samma rättigheter som ni, jag har samma känslor som ni etc. så snälla, bete er som människor. Vi alla har lika rättigheter, vi lever alla på denna jord, varför kan vi inte då respektera varandra och bara leva våra liv?!...

 

Jag är jag, acceptera mig precis som jag är eller inte, men oavsett så uppför dig och respektera mig för jag tänker inte ändra mig efter andras regler, inte längre. Jag är bara en människa i längden, jag är varken någon ängel eller hjälte. Jag är bara jag, en 19 årig tjej vid namn Mickaela Persson, en tjej som vill världen något gott.

 

// Mickaela