Tävlingsdags

Hej på er,
Idag var jag iväg på ridskolan och tävlade för första gången sedan typ 2006. Tror inte jag riktigt tävlat sedan dess, sjukt! 13 år?! ... Himmel!

I alla fall, hoppade 80cm på Santano. Fin i grunden, dock inte riktigt framme för skänkeln. Men felfri på hinder så gick vidare till omhoppning. Första 2 hiderna gick okay. Hoppade mig lite ur sadeln till 2:a hindret och jag ville därefter svänga innanför ett hinder till de 3:e men Santano ville inte riktigt det så slutade med att jag låg på marken, haha, utesluten i omhoppningen på första tävlingen, yep. Hoppade upp utanför paddocken och tog något språng i ridhuset, och fick nästan smaka grus där också eftersom han skulle bocka/studsa rakt in i ena hörnans vägg! Lyckades på något under dra mig tillbaka i sadeln och kom över ett språng på hindret. Han var väldigt trött. Han kom 3:a på dressyrtävlingen på förmiddagen och gick 3:e rundor hoppning innan mig. 
 
Lite förvånad var jag när jag skrittade av och det var prisutdelning. Satt kvar på Santano och kollade på då jag inte trodde jag skulle bli placerad etc. då jag åkte av. Men visade sig att det bara var jag och en annan som kommit till omhoppning och den tjejen var felfri och kom etta, vilket innebar att jag kom 2:a. Fick rosett, plakat, godis och min första pokal. Grymt trots avtrillning! 

Här nedan kommer en video som en vän filmat. Hade gopron på huvudet men tror ni inte jag missade att starta den? Jodå. haha
 
 
 
// Mickaela