Happy New Years

2018 är snart slut och ännu ett år har gott. 365 dagar sedan man skrev gott nytt år och hade en massa planer. Inte många av dessa planerna klargjordes, men det finns andra år. Året har gått upp och ner och jag hoppas att 2019 kommer bli bra.
 
Detta året kom man i alla fall till Paris med familjen, första gången många i våran familj flög och vi hade rätt kul. Upplevde Eiffeltornet i värsta stormen - ösregn, åska och blixtrar, och allt blev fångat på video. Dagen vi åkte till Disneyland var inte vädret bättre men älska varje sekund där, äntligen fått uppleva ett fantastiskt ställe. Antar man aldrig riktigt växer upp, haha.
 
Några månader senare hade vi en grym avskedsfest och jag jobbade mitt sista pass på jobb, sade hejdå till familj, vänner och djur innan tog natt tåget till Stockholm för att sedan påbörja den långa resan till mitt drömland, Australien. Kan inte beskriva hur det kändes, efter alla år man drömt om att flytta till detta land, var dagen där och 38 timmar senare landade man i landet som man kunde kalla hemma. 

Jag har fått uppleva så mycket i Australien. Underbara soluppgångar/nedgångar, hikat upp på bergen runt James Cook University där jag studerade, vara en del av Drum Circle på the Strand i Townsville - en grym upplevelse! Fick för första gången någonsin åka till Maggie's  (Magnetic Island) där vi vandrade i fantasitks natur, tog massvis med bilder och snorklade. Där en stingrocka simma precis under en, magiska djur!

Jag vann en Sky Dive under första veckan av universitet och det fick jag äran att göra några månader senare och fyfan vad underbart! Kommer absolut att hoppa ut från ett flygplan en vacker dag igen, en fantastisk upplevelse. Vi åkte till Billabong där vi fick träffa alligatorer, hålla koalor, ormar, krokodillungar,

Vi åkte till Cairns där vi upplevde mycket och stannade över på ett inte så bra hotel, inget att rekommendera men vi hade det grymt roligt. Badade och simmade under vattenfall i Crystal Cascade, vandrade och tog massvis med foto tillsammans med fantastiska människor. 
 
Jag fick i år lära känna fantastiska människor som jag saknar att umgås och prata med. Sucks att dem bor så långt bort, utspridda runt om i världen. Samtidigt tacksam att man fått vänner som bor runt om i världen, en dag vet jag att man kommer att se dem igen. 

Trots allt fantastiskt man fått uppleva under tiden i Australien valde jag att söka till en annan skola, i ett annat land och kom in. Jag valde att åka hem till min familj av många anledningar, men delvis för att skolan i Australien inte var bra för mig och tillslut inte för mitt välmående heller p.g.a. en del människor. Men jag är tacksam att jag fått möjligheten att bo och studera i Australien. Trots allt som hänt, kommer Australien alltid ha en speicell plats i mitt hjärta.

Väl hemma i Skåne, Sverige igen har jag jobbat, spenderat tiden med min bästa vän och hennes familj i Göteborg, träffat min andra familj hemma i Skåne, träffat några andra fantastiska nära vänner och passat djur. Passade hästar i några dagar, liksom hundar etc. och jag kunde inte varit gladare. Hästarna var precis det jag behövde. Att bara lägga huvudet i manen och andas, känna huvudet mot ens rygg, bästa känslan någonsin. Oc för första gången på 5 år, hade jag inga problem, det var som om jag aldrig haft ett problem, allt var som vanligt och det går inte att beskriva. Sååå jäkla glad! Kanske man kan börja tänka om, kanske man kan ta dessa fantastiska djur tillbaka till sitt liv igen, så livet blir komplett och jag blir hel? Jag tänker inte stressa men jag hoppas att kanske allt har löst sig, släppt så man kan börja om igen. Det hade varit det bästa.
 
Förresten, kan ni tänka.. detta är första året någosin jag aboslut inte har suttit i sadeln 1 enda gång. Varit i stall yes, men suttit i sadeln, nope. 


Inför 2019 har jag inga nyårslöfte, inte i år. Jag har lärt mig att mina nyårslöfte inte går att hålla då det alltid dyker upp något. Men jag har valt att istället för att åka till Hawaii redan i Januari, kommer jag att ta en paus. Redan kan nog många tycka men jao, just nu behöver jag en paus och tänka om, omvadera en del saker och fokusera på familjen. Mest troliga kommer man tillbaka till studerna i Augusti, återstår att se hur allt blir, men det löser sig. En dag i taget.

Planen jag har är att ta en dag i taget. Försöka omprioritera och göra mitt bästa för att saker och ting ska bli bra. Fokusera på mig själv och skriva klart min bok. Det var målet för detta året, precis som förra men saker och ting kommer mellan så jag har ärligt inte orkat att sitta ner och skriva. Men jag hoppas få tillbaka insperationen att orka skriva snart igen. 

Med allt detta sagt..

HAPPY NEW YEARS AND BE SAFE!
 
Love,
Mickaela