En sak att berätta

Som ni alla nog förstått har jag alltid älskat Australien och jag älskar verkligen att vara här. En termin är alldeles strax klar, har mina 3 final exams kvar att göra. Sedan är det dessvärre över för mig i Australien. Den 20 November går jag på planet här i Townsville och påbörjar min resa hemåt till Sverige igen, och jag kommer inte tillbaka på ett tag. För jag har kommit in och fått ett bra stipendium på en bra marin biolog skola i Hawaii som jag inte kommer tacka nej till, utan där kommer jag troligtvis börja redan till våren. Planerna är pågång och när alla prov är gjorda skall allt skickas över till Hawaii vilket kan ta ett tag, så vi får se. Men jag är taggad. 

James Cook University, var inte en skola för mig, har hänt alldeles för mycket och en del saker är för stora för att ens åtgärda då ingen tar ansvar och något mot mobbing existerar typ inte heller så nej, jag vill kunna lära mig och kunna göra en skillnad. Så mycket av det som hänt är att jag inte fått lära mig mycket under tiden här, tråkigt men sant, och jag vill lära mig och få ut så mycket som möjligt med tanke på hur mycket pengar man lägger ner på denna utbildningen, på min framtid. Så därför har valet landat på hawaii, hört mycket bra om den skolan och har lärt känna en underbar tjej som är utbytesstudent från Hawaii som går på den skolan jag ska börja på, och hon går samma linje som mig, vilket verkligen är toppen! 
 
Tråkigt att lämna Australien men jag kommer att komma tillbaka, med tiden. Jag verkligen älskar detta land och jag trivs här borta men inte på skolan, vilket inte är bra. 
 
Så den 20 lyfter planet och jag kommer åka hemåt för ett tag innan nästa äventyr påbörjas. Så tacksam för människorna jag fått träffa och allt jag fått göra här, allt från alla fantastiska djur man fått se, snorkla, upptäcka massa nya saker och bäst av allt, få uppleva Sky Dive, det bästa ever. Australien, I will be back. 
 
// Mickaela