Goodbye 2020 and Welcome 2021

2020, hur ska man kunna beskriva detta året med ord? Kaos, ångest, stress, lycka, glädje, ja man kan beskriva detta året hur som helst. Det har helt klart varit ett år som ingen annan, vi har alla fått ställa om, ställa in och leva med att ta en dag i taget för man har inte vetat hur nästa dag skulle se ut, Hålla avstånd till människor, hoppas att maninte skulle bli sjuk. Hoppas att familj och vänner inte skulle bli sjuka och jag är evigt tacksam att alla runt omkring mig fortfarande är kvar, utom 2 personer vi mist i år som var fina människor - vila i frid <3
 
Detta året har det hänt otroligt mycket. Jag sade upp mig från ett av mina favorit jobb i världen för att återvända hem till Sverige av en del grunder. Men jag är otroligt tacksam för alla de fina människor jag lärde känna i Norge, ni är otroligt saknade kan jag lova! Jag är även enormt tackam att jag kunde köpa loss Lina, min älskade älskade häst! Hon betyder så förbannat mycket och hon har hållt mig på benen efter att min andra halva hastiskt fick tas bort. 

Gibzon, min älskade hund, du är så förbannat saknad, varenda fucking dag. Världens bästa kompis, min trygghet, kärlek i livet. Snart ett år har gått sedan vi hastiskt fick ta beslutet att låta dig somna in och det går inte en dag utan att jag önskar att jag kunde ha räddat dig. Skulle ge allt för att få ha dig kvar i mitt liv. Det finns ett ständigt ekande tomrum i mitt hjärta, själ och liv. Jag har varit så ensam, vilsen sen du försvann älsakde vän. Älskar dig, då nu och för all evig framtid. 
 
Livet 2020 har annars mest varit upp och ner, som en berg - och dalbana, som alltid annars. Bröllop för brorsan o frugan gick också igenom detta året. Började jobba som städare igen i somras, efter jag kom hem från Norge då jobbet jag skulle byta till inte blev av p.g.a. Corona. Körde till och från Norge med transport och hämtade hem min älskade häst, och startade faktiskt i en hopptävling - dock inte på henne utan på en ridskiolehäst, Bruno. Vi kom dessvärre precis utanför placering men nöjd trots allt. Det var även dagen jag träffade min älsakde kille för första gången och vi har hållit ihop ända sedan dess, något jag är tacksam och glad för. 
 
2020, jag tackar dig för allt jag lärt mig detta året om livet och mig själv. Tackar dig för att familj och vänner lever och för min pojkvän - numera sambo. Tackar dig för min älskade häst och djur, Men jag tackar inte dig för att du tog min bästa vän ifrån mig. 

2021, jag välkomnar dig. Nyårsafton spenderades med att vara i stallet några timmar, träffa kompis med hundar till min kille innan vi är påväg till hans familj för lite firande. 

2021, året jag blir 25 år gammal. Året där det är 10 år sedan jag nästan miste livet i en ridolycka. Året där jag får leva med min pojkvän, familj och djur, där jag hoppas alla får fortsätta vara friska. Året där många saker väntas. Ett liv som sambo, flytt både för mig och min älskade häst. Jag är redo för att 2021 skall börja. Detta året kommer jag dock inte ha nyårslöfte för de fungerar aldrig ändå. Jag ska istället försöka att acceptera mig själv för den jag är och acceptera att det är okay att inte vara okay. Just nu är mitt psyke inte på en bra nivå, men jag hoppas att med starten till detta nya år, kan betyda att man kan gå vidare. Och vem vet, kanske är året jag ska få hjälp mot kampen om min psykisk ohälsa?.. 

Gott nytt år på er aiihopa! Håll avstånd, drick lugnt och håll er friska!
 
 
 
 
Love,
Mickaela