Tankar och hur mår jag just nu?

En dag kvar och sen är det helg. Och i helgen är det min födelsedag som, igen, kommer att speneras borta från familjen. Det kommer spenderas med lite godheter och hästarna 😍 Lina blir bara bättre och bättre, finaste hästen ❤

I allt det som skall komma, har saker och ting ändrats. flytten till Sverige, som skulle gå av stablen på lördag nästa vecka, den 25:e, har blivit flyttad. Så jag kommer att stanna även Maj ut, sen får vi se vad som händer. Jag söker aktivt jobb hemma för att försöka hitta en ny lösning då det jobbet jag skulle börja på i slutet av denna månad eventuellt inte blir av och jag har ju sagt upp mig härifrån och skall sluta. Jag kommer stanna ett tag, men det är nog inte så länge till. Jag vill hem ett tag, jobba och flytta in i min lägenhet, komma bort från allt som har varit väldigt jobbigt för mig de sista månaderna och som fått mig att ifrågasätta mig själv och om att jobba med hästar 24/7 är något för mig, även om jag älskar hästarna över allt annt. Det har skett så mycket förra året samt detta som har fått min depression och ångest att blåssa upp och det finns dagar jag inte vet ut eller in. Dagar där jag får pnaik av att bara av att någon ställer en fråga eller svarar på en fråga man har. Och det tar enormt mycket på psyket. Men något jag vet har tagit hårt är att få samtalet att inte kunna börja jobba i Sverige för jag var helt okay med att flytta hem igen, jag är kanske inte helt redo i och med min älskade häst, men bortsätt ifrån henne och underbara människor som jag har lärt känna, har det varit svårt att veta att man ska stanna ett tag till. Jag både vill men samtidigt som jag inte alls vill. Jag är så stressad inombords och jag försöker att inte låta det visas utåt, då får jag bara mer panik och stress. Försöker att ta en dag i taget, men det är så otroligt svårt just nu. 

Jag mår, ärligt inte bra. Varje dag är en kamp att orka ta mig ur sängen. Medicinerna jag fick i februari/mars har börjat hjälpa men det är inte så stor skillnad i energi nivån men kroppen ser bättre ut än den gjorde i december. I December förra året, trodde många att jag var döende, även min läkare tills alla tester var gjorda och konstaterande att jag inte var det, utan det var något annat som gjorde att jag såg ut som ett lik och gick ner närmare 20kg på väldigt kort tid. Nu, efter någon månad så har jag gått upp lite i vikt (vilket skall bort men bli muskler istället) och jag har fått färg i ansiktet och inte så djupa påsar under ögonen. 

Jag vill så mycket mer än vad min kropp och hälsa orkar. Jag orkar knappt rida just nu, vilket suger men jag gör det ändå för att jag behöver sitta i sadeln och kunna andas och känna mig levande för en stund. jag hoppas att jag snart får mer energi, för att jag vill träna och jag vill göra mer än att bara "orka" jobba och rida, vilket jag knappt ens orkar just nu...
 

Till en annan sak, stanna hemma och var försiktiga i dessa tider. Håll avstånd till folk och se efter dig själv. Alldeles för många har fått lämna denna jord i Corona-viruset och ännu är det inte slut, tyvärr. Jag önskar jag kunde skaffa ett botemedel för detta så livet kan återvända till de normala. Alla drabbas av denna fruktansvärda virus, på ett eller annat sätt ... Så snälla, håll avstånd och stanna hemma! Stay Safe! 

Love,
Mickaela