Planer för framtiden :-)

Jag kan inte fatta det, jag har fått ett drömjobb, ett jobb jag inte trodde jag skulle få på x antal år. Åhh, känns så fantastiskt att det nya livet kan påbörjas direkt efter gymnasiet, direkt efter att jag säger farväl till hästarna.. Att få något annat att tänka på, att få börja om direkt på nytt, är nog något som jag behöver och att flytta till gård ovanpå det är bara så jädra grymt! Ser verkligen fram emot framtiden nu, ska bli så skönt att få börja om, få lära känna nya människor, utvecklas mer inom livräddningsyrket och framför allt utvecklas mer som människa. Jag vill sluta vara så blyg och osäker på livet, det enda jag egentligen är ”säker” med är hästarna.. hm.. livet utan hästarna är läskigt och att vara rädd för människor är ingen höjdare men jag har börjat inse att det finns fantastiska människor runt om i världen som inte är så hemska som folk varit mot mig. Det ska bli så galet skönt att komma ifrån mobbning etc. och få en chans att börja om på ett nytt liv utan att behöva vara rädd, stressad, orolig, trött dag ut och dag in.

I slutet av Juli bokas ev. en resa till syrran i USA i September :) Något jag verkligen ser fram emot, att äntligen kunna leva livet, åka utomlands och träffa nya människor. Hos syrran min ska det mest troliga prövas på surfing och bara leva livet, haha, längtar! Går allt som planerat kommer denna semestern bli så jädra grym!

Funderar även på att dra till London igen eller Oktoberfestivalen i Tyskland. Vem vet, haha, men ut och resa är något jag verkligen vill och jag ska jobba typ hela sommaren och därefter skall jag söka en massa jobb och förhoppningsvis får jag jobb till hösten! Har planer på att börja övningsköra och ta körkort, gå vidareutbildningar i livräddning till nästa sommar och börja leva på riktigt och förhoppningsvis skriva klart min bok och vem vet, kanske ge ut den ibörjan av nästa år? :-)

 

Jag går ut skolan med bra betyg och jag har hela livet framför mig att göra vafan jag vill, så nu jäklar blir det att leva livet! Man lever ju bara en gång, sägs det .. xD

 

// Mickaela