No turning back!

Känslan när man äntligen har skickat iväg alla papper och betalt depositionen av skolan, säkrat sin plats på skolan. Det är nu eller aldrig. There is no turning back now! Känns helt sjukt! Asså, wow! Jag har drömt efter detta i sååå många år och det närmar sig mer och mer för varje dag som går. 

 

Idag har mycket hänt men samtidigt känns det inte som man fått något gjort xD

Jag började dagen med att lämna brorsan uppe vid vägen där skolbussen hämtar honom, därefter körde jag till Ängelholm för att göra ett kemi prov på skolan, håller tummarna för det bästa!


Efter det blev det att åka hem och börja med alla förberedelser för att skicka över pengar till skolan, betala depositionen, men för det behövde man åka ett ärende till banken och biblioteket. Men när man kom hem kunde allt fixas och sedan skickas till min handläggare här i Sverige som skickar över allt till Australien. ÄNTLIGEN!!!! Efter så många år, äntligen är det dags för mig att börja leva mitt!

Efter att ha skickat dep. till skolan blev det att äta god frukost/lunch innan det bar vidare mot jobb. Idag blev det att jobba lite i restaurangen på jobb. Visserligen hjälper vi till där under frukost/lunch/middag om så skulle behövas men idag var det jag som fick ta fram mat och fixa. Haft fin hjälp av både kocken och omvårdnaden, tackar! Vilket resulterar i att allt gått bra, yay! Dock har inte mycket hänt sedan dess, pratat med lite människor, busat med en liten pojke innan det blev dags att stänga ner vissa område för dagen och då smet jag hem. Kom hem en halvtimme innan jag egentligen skulle varit hemma, så de var skönt faktiskt.

Hemma, väl hemma har jag intagit soffan och här slängs inte några pluggböcker upp på bordet idag, nope. En lugnt kväll blev det framför datorn och tv:n med hunden liggandes vid fötterna och katterna busandes runtomkring och pappa som sitter och kollar tv. 

 

Nej, nu ska jag snart dejta kudden, är helt slut i kroppen. Har sovit typ 6 timmar på de senaste 3 dygnen, så sömn skulle nog kroppen behöva. 

 

// Mickaela