2 weeks

Livet här i Australien är underbart. Har fått se så mycket och uppleva så mycket på bara 2 veckor. Idag är det 2 veckor sedan vi landa, what?!
 
Jag har haft en koala i famnen, en orm runt halsen, en krokodil i händerna precis som en ödla. Jag har sett krokodiler matas i verklighet - otroligt kraftfulla djur. Jag har klappat både koala och känguru på Billabong Sanctuary. Jag har sett fladdermöss, annorlunda fåglar, Vallaby's. Jag har åkt båt över till ön Magnetic Island och vandrat och upplevt alla dessa underbara stränder, annorlunda träd, vandrat i underbar miljö med nyfunna vänner. Jag har hikat upp för ett berg där man haft fantastisk utsikt! 
 
Jag har även för första gången i mitt liv snorklat och sett levande koraller. Jag har sett en stingrocka i deras egna miljö: havet. Den simma precis under mig (fick det på film, så magiskt), sett en underlig magnet (jag akta mig för den, jag lovar!) och massvis med olika små fisk. Har även sett massa väldigt (jag lovar!) underliga fiskar när vi efter snorklandet fiskade. Jag fick upp 3 olika sorter jag aldrig i hela mitt liv hört talas om eller sett, så roligt! 
 
Jag har varit inne i akvariet Reef HQ, där de även har ett sjukhus för underbara Sköldpaddor..  Jag har vunnit en Sky Dive i skolans tävling, sjukt! Ännu en dröm som gått i uppfyllelse och detta skall göras innan oktober, wow!
 
Jag har hunnit med så otroligt mycket på dessa veckor. Även lyckats vara sjuk,  bara dagar efter vi kom hit, lyckat! Snart är även första officialla veckan på universitetet över, så myckte info man fått, känns som huvudet sprängs av allt. 
 
Bilder från Magnetic Island kommer upp i dagarna samt jag ska försöka att till helgen sitta ner och redigera filmen om flytten från Sverige till Australien. Samt kanske hinna redigera snorklingsfilmerna. Tills dess får ni njuta av denna film som summerar familjens Paris resa i maj. 
 
 
// Mickaela