Stallet

Älskar att kunna vara i stallet igen, oslagbar känsla.
I måndags hade vi hästbyte, så jag fick rida Bruno, andra gången jag någonsin rider honom. Jag red ärligt som en kratta i måndags. Vet inte riktigt vad som hände men jag tappade allt. Tappade yttertygelns stöd hela tiden så mesta delen av lektionen försökte man bara sitta kvar i sadeln. Vet att alla ryttare har en dålig dag och antar det var en av mina. Well, nästa vecka går nog bättre.

Tisdag - fredag har jag mest tagit det lugnt, var helt slut efter ridturen, joggingturen på måndags eftermiddagen att jag inte orkade göra mycket mer än att kolla film, små pyssla hemma och träna med min fina hund Gibzon.
 
Idag lördag var jag också i stallet. Kom dit och fick reda på att jag kunde rida Santano för han inte skulle gå lektioner, sagt och gjort gjorde jag det. Red fram lite på vägen innan jag red lite lösgörande mjukare pass i paddocken innan jag skrittade av honom på vägen igen. Seg men lydig <3 Insåg även att jag började rida honom för typ 5 år sedan, har jag verkligen känt honom så länge?!

Åter till stall dagen. Mockning, sopning, fixa mat o hö och sopa spindelväv. Fick även testa på att tömköra Bruno. Har inte tömkört på många år men det gick över förväntan och Bruno var riktigt fin, speciellt i slutet. Börjar tycka om denna "lilla" häst 😃
 
Har även anmält mig till en hoppträning den 7:e April, spännande. Ska hoppa fina Santano.

Planerna för imorgon, söndag är att jag ska till stallet. Ska rida ut med några tjejer i stallet - längtar! Inte varit ute i skogen på evigheter! Ska även mest troliga rida Rosa, för andra gången någonsin, spännande. Tror mesta dels av dagen kommer antagligen spenderas i stallet eller hemma i trädgården och fixa med Gibzon. 

// Mickaela