Hejsan!

Hej på er alla! Det var ett bra tag sedan jag skrev någonting här och det är mycket för att varken tiden eller energin finns för tillfället. Jag jobbar och hjälper under några veckor till med 2 unghästar, en 9 åring och en snart 5 åring. 
 
Nej, jag är inte tillbaka i denna älskade sport. Jag är ingen ryttare längre och det har jag inte varit sedan 2015, jag är inget inom ridsporten alls. Jag ska bara hjälpa till med dessa två fantastiska hästar ett tag, sen kommer jag dra mig undan igen, så vidare inte jag kan testa den nya medicinen (vi vet ej när den kommer.. ej fått svar ännu) men då ägarna verkligen behöver hjälp så får jag ställa upp ett tag, kan inte längre tacka nej när de verkligen behöver hjälpen. Och jag skulle ljuga om jag sade att jag inte älskar att vara tillbaka i sadeln.. för det är jag, jag älskar varje sekund av det och att man "fortfarande" kan rida, efter snart 2 års uppehåll med endast lite ridning, är underbart.

Jag försöker fundera ut på vad jag ska återvända till skolbänken för att plugga. Jag vill utbilda mig till något men då ridsporten och livräddningen är ute ur bilden (min kiropraktor och sjukgymnast älskar inte att jag rider igen..) så vet jag inte riktigt vad.. Alla säger så olika, tydligen passar jag till massa olika saker.. frågan är bara.. vad ska man välja?! Och vart ska man utbilda sig någonstans?
 
Hur går det med bokskrivandet? Jadu, det går inte alls bra för tillfället, har lagt de lite smått på hyllan då jag verkligen inte orkar med det just nu. Kroppen sammarbetar inte speciellt mycket och fått en ny medicin då vi upptäckt att jag har blodbrist, ovanpå allt. 
 
Här är en video från första gången jag hoppar 5 åringen, som jag för övrigt ska hoppa in. Jag älskar dessa fantastiska djur men kroppen vill inte riktigt samarbeta... 
 För övrigt är jag 21 år nu, haha, fyllde år för några dagar sedan :P 
 
// Mickaela