She is finally home

God morgon!
I fredags drog jag upp till Norge med bilen och transport. Anlände sent på kvällen och vid 2 på natten lastades min fina häst och resan mot Sverige tog sin början. Och igår förmiddag anlände vi till stallet vi ska stå i och hon är så lugn och harmonisk trots lång resa och okänt ställe. 

Finns inga ord som kan beskriva hur glad jag är över att hon ÄNTLIGEN är hemma! Min allra första egna häst! Slutade jobba och lämnade Norge 1 juni och då skrevs kontraktet på henne och tanken var att hämta henne i slutet av juni men pågrund av Corona regler och stängda gränser blev det ändrar och det har ändrats många gånger sedan dess. 

Och det har ändrats denna gången också. Jag fick köra upp och hämta hästen över ett dygn med lite sömn för alla planer vi haft för hämtningen blev ändrat sent torsdags kvällen. Då norge skulle stänga gränserna för oss nere i Skåne pågrund av nya fall av Corona. Skulle man fått komma in hade de varit karantän 10 dagar och det går inte med jobb. Men jag är glad att ha fått hämta henne och samtidigt träffa de underbara människorna i Norge som jag saknar. 

Nu ska jag käka frukost och tvätta innan jag ska dra till stallet :) denna blogg kommer nog bli ihjälbombad med bilder precis som Instagram 😅

Love,
Mickaela 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)