Jobb helg

"Life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself."
 
Vägen tillbaka till ridsporten har inte varit enkel och det finns dagar där min kropp är helt slut, irriterade utslag men de dagarna börjar bli färre o färre. Medicinerna hjälper så gott, vilket är helt fantstiskt skönt. Vägen tillbaka till den ryttare jag var i sadeln innan jag tvingades sluta, kommer ta tid att komma tillbaka till, men jag skall bli bättre än förr. I'm gonna fight back. Jag kommer komma tillbaka, starkare än någonsin. Jag är på en bra början, nu gäller det att fortsätta träna hårt.
 
Idag har jag harvat 3 av våra 4 banor, som fått nytt underlag så tog tid, men det blev till sist bra, faktiskt. Alla är nöjda så det är skönt. Jag red Lina i ridhuset på lunchen, lät henne springa av sig lite i galoppen och det verkade fungera toppen, för helt plötsligt hade man en samarbetsvillig och otroligt dyrbar häst under sig,som inte försöker kasta av en eller explodera. Finaste hjärtat mitt ❤
 
Vädret suger just nu. Regnigt, kallt och jävligt. Som tur är finns inte de iskalla vindarna som man ständigt har hemma i Skåne. Jag bara hoppas det blir bättre väder nu i helgen då det är tävlingar på anläggningen plus att det är jag som jobbar helgen. Både lördag och söndag. Efter jobb imorgon skall jag longera 3 hästar och ev. rida Lina - återstår att se. Och på söndag är jag hästfri då en annan tjej som red Lina tidigare skall tillbaka på hennes rygg och testa henne då hon mest troliga skall rida henne åt mig när jag är i LA. 
 
Jag mår bra, är bara extremt trött och sliten i kroppen, men de blir nog bra det också, snart. Taggad på lite semester till LA och ladda batterierna inför vinterns utmaningar. 
 
// Mickaela